e-library

Семиотични практики


Иудит 1

Иудит 1

Презентацията предлага контексти на четене на образа на Иудит: едноименния текст от Стария завет, откъс от Ерминия, изображения на Лукас Кранах Стари, Рубенс, Климт, Караваджо и др.


Иудит 2

Иудит 2

Юдит. Из "Речник на литературните митове". Под редакцията на Пиер Брюнел. С., 2007, Издателство "Рива".


Саломе 1

Саломе 1

Саломе. Из "Речник на литературните митове". Под редакцията на Пиер Брюнел. С., 2007, Издателство "Рива".


Саломе 2: Вариации

Танцът на седемте воала / Видението

Саломе 2: Вариации

Гюстав Моро. САЛОМЕ: вариации. Представени са с образователна цел детайли от различни картини на Гюстав Моро (масло и акварел). С любезното съдействие на музея Гюстав Моро в Париж.


Саломе 3

Саломе 3

Презентацията предлага хронология на контекстите на четене на образа на Саломе в културата от 1. до 21. век.


Саломе 4

Саломе 4

Презентацията предлага избрани контексти на четене на образа на Саломе (от текстове на Новия завет и Йосиф Флавий през Яков Воригински до Шмит, изображения на Моро и Климт, филмите на Пачино, Саура и Грийнуей).


Последното изкушение

Последното изкушение

Не, не е отстъпил, не е изменил на своята мисия, не е слязъл от Кръста на страданието и борбата. Предстои му да възкръсне, безсмъртен, както е безсмъртна и вярата...


Последното изкушение 2

Последното изкушение 2

За да се изкачи до върха на саможертвата, до Кръста, до Бога, Христос премина през всички стадии на борещия се човек. Това, което е дълбоко човешко у Христос, ни помага да го разберем, да го обикнем и да следваме страданията му, сякаш са наши страдания.


Медея 1

Медея 1

Презентацията съдържа речникови и енциклопедични материали за Медея, части от есе на Паскал Киняр, както и препратки към едноименните филми на Пазолини и Ларс фон Триер.


Медея 2

Медея 2

Медея. Из "Речник на литературните митове" Под редакцията на Пиер Брюнел. С., 2007, Издателство "Рива"


Медея 3: Завръщането на Аргонавтите

Медея 3: Завръщането на Аргонавтите

Гюстав Моро. Завръщането на аргонавтите (1891-1897. 434 х 215 см. С любезното съдействие на музея "Гюстав Моро", Париж.


Медея 4: Medea by Paul Gasq

Медея 4: Medea by Paul Gasq

Paul Jean-Baptiste Gasq (1860, Dijon - 1944, Paris). MEDEE, marble (1893-1896). Paris, Jardin des Tuileries


Дон Жуан

Дон Жуан

Дон Жуан. Из "Речник на литературните митове" Под редакцията на Пиер Брюнел. С., 2007, Издателство "Рива"


Пепеляшко

Пиерет Фльосио (1984)

Пепеляшко

Това е цялата история... А феята-камък, уморена от всичко, което била свършила, се върнала на своето място в огнището да размишлява за старите приказки и да черпи сили за нови вълшебства.


Часовете

Часовете

Едно е само утешението: отделен час тук или там, когато противно на всякакви зли сили и очаквания, животът ни като че се разтваря и ни дава всичко, за което някога сме мечтали, макар че всички освен децата (а може би дори и те) знаят, че тези часове ще бъдат неизменно последвани от други, мрачни и много по-трудни. Въпреки това ние обожаваме града, утрото; надяваме се на нещо повече.


Фотоувеличение:

метафора, с която живеем

Фотоувеличение:

Интервюта с Микеланджело Антониони, които създават контексти на четене на филма "Фотоувеличение". Референции към "Лигите на дявола" от Хулио Кортасар.


The HISTOMAP - 1

B.C. 2000 - A.D. 450

The HISTOMAP - 1

The HISTOMAP. Four thousand years of world history. Relative power contemporary states, nations and empires. Copyright by John B. Sparks. Cartography Associates, David Rumsey Collection. Published by Histomap. Inq., Chicago, III.


The HISTOMAP - 2

A.D. 500 - A.D. 1900

The HISTOMAP - 2

The HISTOMAP. Four thousand years of world history. Relative power contemporary states, nations and empires. Copyright by John B. Sparks. Cartography Associates, David Rumsey Collection. Published by Histomap. Inq., Chicago, III.